Zapomniany

Lipiec 11 Wtorek 2017 Benedykta Kaliny Olgi

Prut

Temperatura 26:5 st. C, wilgotność 58%, ciśnienie barometryczne 981hPa, lekki wiaterek zachodnio-południowy o prędkości 9km/h.

kule

Alejki w parku Hrabiny w południe są pustawe, czasem przemknie rowerzystka na swoim pojeździe, browarników wystraszyły gromady małych dzieci i ich rodziców. Baraszkują na placu zabaw i mini siłowni, Genia z dwoma psami stanowi dla dzieci dodatkową atrakcję.

Twój haski- Wania zdziwiony- nie ucieknie od głaskających go dzieci?

Gdybym go odpięła ze smyczy, pewno pognałby w siną dal. Do dzieci jest przyzwyczajony, w towarzystwie drugiego psa czuje się pewnie.

W waszej psiej grupie-Hidekuti wtrąca- kto jest szefem?

Sprawa jest skomplikowana- Genia odpowiada- odpowiem wersetem z Księg Samuelowych:

Roz. XXIII 16. I wstał Jonathas, syn Saulów , i szedł do Dawida do lasu i posilił ręce jego w Bogu i rzekł mu:

Nie bój się ; bo cię nie najdzie ręka Saula, ojca mego a ty królować będziesz nad Izraelem , a ja będę wtóry po tobie : lecz i Saul, ojciec mój o tym wie.

Biada temu, co twardem sercem nie podziela

Czułych dusz życzeń, tęsknot i wesela,

Jak oto, co go wieki do miejsca przykuły,

Przy żywym zdroju leży głaz nieczuły —

Smutny obraz zdrętwiałej niemocą zawiści:

Że kiedy ziemia stroi się ockniona,

Nie może z zimnego łona

Wonnych uronić kwiatów i rozwinąć liści.

Słońce go do życia nigdy nie rozgrzeje.

Nie dla niego Bóg stworzył wiosnę i nadzieję! Tymon Zaborowski Na pierwszy dzień…

Lipiec 27 Czwartek Juli Natalii Lilii

Pierwsze Księgi Samuelowe, mówią dalej:

ROZDZIAŁ XXIV

  1. Oto dziś widziały oczy twoje, że mi cię Pan dał w rękę moję w jaskini: i myśliłem cię zabić, aleć przepuściło oko moje ; bom rzekł :

Nie ściągnę ręki na pana mego; bom rzekł:

Nie ściągnę ręki na pana mego ; bo jest pomazaniec Pański.

  1. I owszem , ojcze mój , obacz , i poznaj kraj płaszcza twego w ręce mojej: żeć , gdym urzynał koniec płaszcza twego , nie chciałem ściągnąć ręki mojej na cię. Poznaj a obacz żeć mniemasz w ręce mojej złości , ani nieprawości, anim zgrzeszył przeciw tobie: a ty godzisz na duszę moję, abyś ją odjął.

13. Niech rozsądzi Pan między mną a tobą, a niech krzywdy mojej pomści nad tobą: a ręka moja niech nie będzie na tobie.

 

 

 

Informacje o kronikarz100i

Zostałem "wkręcony" w pisanie publikacji, której nadałem tutuł "PODKARPACIE Dozorowania technicznego Sto lat". W tym miejscu odnotuję przygody trwające od 2008r. a związane z wyszukiwaniem zródeł jak się okazało istniejących w czasie przynajmnie trzech wieków na przełomie tysiącleci.Mam jako czytelnik sposób na rozpoczynanie czytania książek w takie kolejności:1. zapoznając się z tytułem, 2.przeglądając skrupulatnie bibliografię, 3.przeglądając spis treści, 4.czytając wybrane fragment 5.czasem czytam "strona po stronie". Powyższy sposób stanowi klucz przy tworzeniu tego blogu. Minęło kilka lat, liczba 100 znów aktualna...
Ten wpis został opublikowany w kategorii Gawędy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz